Česká technologická platforma pro potraviny byla založena 20. března 2006 na základě Stanov Potravinářské komory ČR.
Jejím hlavním cílem je posílení konkurenceschopnosti českého potravinářského průmyslu v rámci společného trhu zvýšením jeho inovačních schopností. Konkurenceschopnost chce zvýšit cestou lepšího stanovení cílů výzkumu a propojení mezi výzkumnými pracovišti a výrobními podniky. Dalšími prioritami je zlepšení komunikace se státní správou na jedné straně a spotřebitelskými organizacemi i spotřebitelem samotným na straně druhé. U státní správy je zájmem se více podílet na přípravě programů s dopadem na konkurenceschopnost podniků, u spotřebitele pak jeho výchova k odpovědnému výběru potravin s cílem posunu jeho preferencí k vyšší kvalitě, vhodnějším produktům z pohledu výživy a tuzemským výrobcům.
Vizí této platformy je účinná integrace strategicky zaměřeného, nadnárodního a koordinovaného výzkumu v oblasti výživy, potravinářských a spotřebitelských oborů a řízení potravinového řetězce. To by mělo přinést inovované, nové a zlepšené potravinářské výrobky pro národní, regionální a globální trhy v souladu s potřebami a očekáváním spotřebitelů.
Tyto výrobky budou mít společně s doporučenými změnami ve stravovacích návycích a životním stylu pozitivní dopad na veřejné zdraví a celkovou kvalitu života („aktivní stárnutí“). Takto zaměřené aktivity budou podporovat úspěšný a konkurenceschopný český agro-potravinářský průmysl, jehož globální obchodní řízení je založeno na ekonomickém růstu, transferu technologií, ekologické udržitelnosti a důvěře spotřebitelů.
Hlavním cílem projektu Hravě žij zdravě bylo pomocí interaktivního internetového kurzu poskytnout validní informace, změnit postoje a chování žáků základních škol v oblasti příjmu a výdeje energie, tj. snaha změnit nevhodné stravovací návyky, zlepšit pitný režim a zvýšit pohybovou aktivitu u dětí a tím preventivně působit proti vzniku nadváhy a obezity.
Tento projekt probíhal formou soutěže pro studenty, kteří měli za úkol jakkoliv zlepšit životní styl komunity ve svém blízkém okolí (v rámci třídy, školy, okolí bydliště, obce, atd.) a natočit o této změně stylu video. Studenti soutěžili o týdenní akční výcvikový kurz a výhry pro školu v podobě finanční částky na sportovní vybavení. Cílem projektu bylo změnit dosavadní stravovací návyky studentů a jejich životní styl.